Lisbeth Nielsen

Jeg er uddannet pædagog og har arbejdet med teater siden 1995.
Jeg er en del af Randers Fortællerne. Jeg er manuskript forfatter og instruktør til børne, unge og voksen teaterforestillinger (op til 160 børn). Jeg er koordinator for BørneKultur Ugen og projektleder/producent ved fortælleteater, opsætninger af børn-, unge- og voksne teaterforestillinger. Har været med som producent, instruktør og opsætningsansvarlig for 2 store egensspil i Randers.

Jeg underviser på et kreativt skrivehold “Historier på spil” i Randers Ungdomsskole. Jeg er leder og underviser på Teaterskolen Kastali’a. KALIMA er mit teateråndehul, – KALIMA er en tilstand af glæde, udvikling, medmenneskelig kærlighed, leg og masser af grin, og jeg glæder mig hvert år til samværet med skønne børn, modige unge og skøre kollegaer. Jeg startede KALIMA sammen med Karin Østedgaard og Marie Kilde – deraf navnet KArin – LIsbeth – MArie

Skriv til Lisbeth

Ivy Bjarnskov Grønne

Jeg er uddannet lærer fra Den frie Lærerskole i Ollerup og teater- og dramaleder fra daværende Herning Højskole.
Jeg fik min første teaterrolle som 5-6-årig, hvor jeg spillede en kat, der tog en bid af et forgiftet æble! Forestillingen foregik på engelsk og jeg forstod ikke et kvæk – eller et miaw. Men det gik godt og jeg fik mod på mere…
Jeg har været med på KALIMA siden sæson 2 som praktisk slave – hvilket jeg var i en årrække. Senere blev jeg underviser, da muligheden bød sig!
Jeg nyder at arbejde med mennesker, der er klar på at udfordre egne grænser og skabe noget – gerne sammen med andre.
Jeg glæder mig til komme og være en del af den helt fantastiske KALIMA-ånd, som er så svær at beskrive, men bør opleves… Vi ses til sommer!
Stine Kjeldsen

Jeg hedder Stine Kjeldsen, også bedre kendt som Kjeldsen og i år er jeg ny underviser på KALIMA, juhu! Jeg har igennem flere år været tilknyttet Teaterskolen Kastali’a, først som elev og senere som hjælpeunderviser. Herudover har jeg også brugt 6 somre som elev på KALIMA, og jeg glæder mig så meget til at komme tilbage! Til daglig er jeg i gang med min bachelor i dramaturgi på Aarhus Universitet og bruger meget af min tid på at se en masse teater. Jeg har erfaring med arbejdet både på og bag scenen, som jeg håber at kunne bruge på dette års KALIMA. Jeg ser frem til at få en virkelig sjov og lærerig uge, og til at lave en masse fedt teater!

Emil Hamish Lockwood

Jeg hedder Emil Hamish Lockwood og i år skal jeg igen på KALIMA. Teater har været en del af min hverdag de sidste mange år – først som elev på Teaterskolen Kastali’a igennem 18 sæsoner, og sidst som underviser og nu har jeg taget min teaterinteresse skridtet videre til universitetet. Jeg har færdiggjort min bachelor i dramaturgi ved Aarhus Universitet. Jeg har bla. i længere tid været  Oslo, hvor jeg studerer masketeater og fysisk teater, – dette glæder jeg mig igen til at bruge på KALIMA.

Jan Værum

Uddannet pædagog tilbage i det forrige årtusinde og gennem alle årene har drama og teater altid har været min trofaste følgesvend uanset om jeg har arbejdet i SFO, indskoling eller på mellemtrinnet i folkeskolen. I 2009 tog jeg DATS’ lederuddannelse i børne- og ungeteater.

Derudover har jeg siden 2011 været dramaunderviser på Randers Ungdomsskole og har siden 2015 været underviser på Teaterskolen Kastali’a, hvor jeg også er projektmedarbejder og tager del i kontorarbejdet.

Igen i år har jeg fået fornøjelsen af at være med på KALIMA og glæder mig som kanel på risengrøden til at være en del af festlighederne i år. Sidst men ikke mindst er jeg uforklarlig dårlig til at spille banjo.