Vælg år

Galleri 2007

Titel: “Prøv li’e hør her” (uge 27)

Deltagere: 29 børn

Tema: I Kalima sætter vi en stor ære i at forstå hinanden, vores elever og hele den omverden vi begår os i. Derfor skærer det i øjne og ører, når dialogen brænder sammen. Derfor var kommunikation vores tema i 2007, i håb om at give vores elever en positiv og konstruktiv vinkel på det at tale og ikke mindst lytte til hinanden.

Udsnit af manus til uge 27:
”Da alle gæsterne var gået, ville kongen høre om alle gaverne, men den stakkels prinsesse var helt rundt på gulvet…. Hun ville så gerne fortælle alle historierne, men der kom kun sort snak ud af hendes mund. Hun prøvede igen og igen. Det var som om, hun havde mistet evnen til at tale.

Hun råbte højt… ”lkjfapookff”. Kongen kunne høre der var noget helt galt. ”Prøv igen”, sagde han igen og igen, men der kom ikke et forståeligt ord ud af hendes mund.

Kongen vidste, hvad der var galt.
-Hans datter havde mistet evnen til at forklare sig”…

Scenisk udtryk: Grøn

Titel: “Er der hul igennem?” (uge 28)

Deltagere: 42 børn/unge

Tema: Hvad er kommunikation? At tale sammen, at føre en dialog, at læse og forstå et andet menneske, en anden gruppe af mennesker, et fremmed menneske, et nært menneske..? Måske at forstå den du holder allermest af? Tyde en babys ”sprog”, gamle hieroglyffer, din indiske nabo, en teaterforestilling uden ord, officielle skrivelser eller et brev fra din oldefar.

Scenisk udtryk: Grøn